پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی از خواص جامع و اهل ذکر و فهم هستند، بیان کرد: دانشگاهیان علاوه بر وظیفه تدریس باید فهم مسائل و آینده پژوهی های خود درباره هر موضوع را به جامعه منتقل کنند و نقش هدایتگری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در دیدار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان و هیئت رئیسه دانشگاه های استان بوشهر اظهار داشت: نظام هندسه جامعه دارای دو ترکیب خواص و عوام است که اصحاب دانشگاه و حوزه از خواص هستند.

وی افزود: خواص باید دارای قدرت تحلیل، تشخیص جریانات و آثار خوب و بد حرکت ها باشند و با ایجاد موج در جامعه، مردم را به حرکت در آورند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی از خواص جامع و اهل ذکر و فهم هستند، بیان کرد: دانشگاهیان علاوه بر وظیفه تدریس باید فهم مسائل و آینده پژوهی های خود درباره هر موضوع را به جامعه منتقل کنند و نقش هدایتگری داشته باشند.

وی ادامه داد: خواص جامعه علاوه بر اینکه خود باید دارای معیارها و تراز خواص با بصیرت در هر شرایط باشند، باید معیار و میزان هدایت جامعه هم در دست بگیرند و اگر این کار را نکنند، رسالت خویش را انجام نداده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنس انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های معاصر فرق می کند، عنوان کرد: وجه مشترک انقلاب هایی که در ۳ قرن اخیر تجربه کرده ایم این است که مسیر خود را از دست داده اند و دچار افت و فروکشی آرمان ها و ارزشهایشان شدند و همه آنها در بلوک شرق یا غرب معنا پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: جنس انقلاب اسلامی ایران دین پایه، مردم پایه و از مردم و با مردم و برای مردم است و با فطرت انسان همگن است و انسان را در فرا دنیا هم تعریف می کند.

وی ادامه داد: بر اساس مبانی فقه حکومتی و نظام اسلامی هدایت جامعه توسط رهبری دینی با مردم آغاز می شود و با مردم ادامه پیدا می کند و از طرفی مدیریت نظام حکمرانی هم برای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: ویژگی نظام اسلامی ایران این است که به کرامت انسانی احترام می گذارد و به شرق و غرب وابسته نیست و به هیچ وجه نمی پذیرد استقلال خود را با وابستگی تعریف کند، به همین خاطر با طبیعت انسان سازگار است.

وی عنوان کرد: دلیل حساسیت قدرت ها یا ابرقدرت ها نسبت به انقلاب اسلامی ایران این است که منافع آنها را به خطر می اندازد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان ابتدا طرح مهار و سپس براندازی نظام اسلامی را در پیش گرفته اند، افزود: در این راستا از همه ابزارهای ممکن از ترور و جنگ خشن و سرد گرفته تا حرکت های نرم استفاده می کنند و حیات خود را در این می بینند.

وی ابراز کرد: دشمنان دنبال این هستند که در نظم آینده جهان که در مرحله گذار هستیم هرچیزی که مانع نظام غرب هست را از بین ببرند و یکی از این موانع ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: دشمن برای از بین بردن محور مقاومت جنگ غزه راه انداخته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای تنوع مولفه قدرت است، افزود: فرهنگ، سیاست، اقتصاد و منابع اقتصادی، مردم و از همه مهمتر رهبر جامعه و ایمان مردم به رهبری مولفه های قدرت ایران اسلامی است و دشمن برای از بین بردن این مولفه ها جنگ ترکیبی راه انداخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha